W pewnym momencie wiele firm postrzegało świat mediów społecznościowych jako plac zabaw dla dzieci.
Te czasy już dawno minęły. W dzisiejszym społeczeństwie serwisy społecznościowe stanowią cenne narzędzie do marketingu i budowania marki każdej firmy. Przy takim poziomie ważności umieszczonym na tych stronach, równie ważne jest, aby Twój plan marketingowy w mediach społecznościowych był skuteczny. W tym artykule podamy kilka wskazówek, jak zacząć dobrze.Poświęć trochę czasu, aby odpowiedzieć na opinie klientów. Jeśli jesteś zainteresowany budowaniem odnoszącego sukcesy biznesu, Twoi klienci mają do przekazania cenne informacje. Problemem większości firm jest to, że wszystkie mają uszy i nie reagują. Gdy klienci wiedzą, że odpowiadasz na ich potrzeby poprzez ich opinie, będą chcieli kontynuować działalność.Aby tworzyć treści w mediach społecznościowych, które naprawdę potajemnie Cię promują, wymyśl listy. Stwórz listę 50 najdziwniejszych, ale prawdziwych faktów na temat Twojego produktu, widgetu lub niszy. Listy z najlepszymi numerami wydają się niektórym trochę nudne, ale zazwyczaj są one po cichu przekazywane w Internecie, co daje wspaniałą okazję do wyeksponowania Twojej marki.Korzystaj z kanałów RSS. To wszystkie osoby, które subskrybują Twój kanał, a posty trafiają na ich konto Czytnika Google po opublikowaniu Twoich kanałów. Dzięki temu Twoje treści są łatwo dostępne dla Twoich klientów. Spraw, aby przycisk subskrypcji był łatwy do zidentyfikowania, aby cały proces nie wymagał wysiłku ze strony osób odwiedzających Twoją witrynę.Twój nagłówek ma kluczowe znaczenie dla dobrego posta. Większość sieci społecznościowych zachęca do utrzymywania krótkich postów, a jeśli opublikujesz długi artykuł, prawdopodobnie nikt nie poświęci czasu na jego przeczytanie.
Spróbuj opublikować link do swojego artykułu z dobrym nagłówkiem, który zarówno przyciągnie uwagę czytelników, jak i wyjaśni, o czym jest artykuł.Korzystaj często z tweetów znanych użytkowników Twittera, udostępniając ich aktualizacje lub wspominając o nich we własnych postach.
Odwołaj się do nich, umieszczając ich nazwę użytkownika po symbolu @. Te osoby prześlą Twój post, a nawet napiszą tweeta z odpowiedzią tylko dla Ciebie.Jeśli przesyłasz film do YouTube, skorzystaj z pola opisu. Dołącz linki do swojej witryny i opcję udostępniania wideo w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Zachęcanie widzów YouTube do linkowania do Ciebie również na Twitterze lub Facebooku jest świetne, ponieważ maksymalizuje Twoje możliwości dla użytkowników dzielących się informacjami i pomnażających bazę klientów.W dzisiejszym Internecie istnieją różne formy mediów społecznościowych. Na przykład są to witryny oparte na statusie, a także witryny blogów. Upewnij się, że umieszczasz reklamy we wszystkich witrynach o dużym natężeniu ruchu. W ten sposób uzyskasz maksymalny możliwy czas wizualny, co zaowocuje większą ilością pieniędzy dla Twojej firmy.Nie polegaj tylko na jednym kanale, jeśli zamierzasz korzystać z marketingu w mediach społecznościowych. Korzystając z wielu różnych platform mediów społecznościowych, rozprzestrzeniasz swój biznes na wiele obszarów i pomagasz generować większą bazę klientów. Może pomóc, jeśli używasz wielu różnych narzędzi.Jednym ze sposobów na zaangażowanie obserwatorów w kampanię marketingową jest sponsorowanie konkursu fotograficznego przy użyciu Twojej marki. Zwłaszcza jeśli planujesz oferować nagrodę, ludzie naprawdę się zaangażują i przyjdą do Twojej witryny, aby wziąć udział w dowolnym konkursie. Będą udostępniać te zdjęcia innym osobom w swoich sieciach, które mogą nie wiedzieć, kim jesteś, i wystawiać Ciebie i Twoją firmę na nowe rynki.Wszystkie fajne dzieciaki spędzają czas na portalach społecznościowych, więc jeśli chcesz się z nimi promować, musisz być na Facebooku i Twitterze. Może znacznie zwiększyć widoczność marki, a także wyeksponować Twój produkt lub usługę osobom, które w przeciwnym razie nigdy by ich nie odkryły. W poprzednich akapitach omówiono szereg podstaw marketingu w mediach społecznościowych.