Jakie testy musi przejść aplikacja mobilna?

Aby oprogramowanie które dostarczamy klientowi było niezawodne, potrzebne będzie dobrze zaplanowane testowanie.

Wiele procesów w testowaniu aplikacji mobilnych można zautomatyzować, a testy te mogą znacząco pomóc w poprawie jakości aplikacji. Przypadki testowe powinny mieć pełny dostęp do aplikacji i testować wszystkie jej aspekty zawartość pamięci, bazy danych, zawartość plików i wewnętrzne stany programu, aby określić, czy produkt zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami. Kiedy zaczniesz zmieniać fragment kodu, wiele innych rzeczy również się zmienia, między innymi interfejs użytkownika, grafika, funkcjonalność. Nawet jeśli zmienimy niewielką ilość kodu źródłowego aplikacji, ulegnie ona zmianie, a więc potrzebne będzie ponowne przetestowanie. Tworzenie przypadków testowych za pomocą określonej metody lub struktury oznacza, że przypadki testowe mogą być ponownie użyte w nowej aplikacji przynajmniej do pewnego stopnia. W tym celu ważne jest, aby wybrać technologię, która będzie w stanie sprostać potrzebom i oczekiwaniom. Testowanie automatyczne może wykryć wiele różnych nieprawidłowości, ale trzeba także zwrócić uwagę na testy które mają sprawdzać jak aplikacja będzie zachowywała się w momencie, kiedy była by użytkowana przez zwykłych ludzi. Jakie testy musi przejść aplikacja mobilna?

Oczywiście testy powinny uwzględniać wiele różnych aspektów.

Poczynać od samego procesu instalacji, należy sprawdzić czy program będzie poprawnie współpracował ze wszystkimi systemami operacyjnymi. Ważne aby wszędzie wyświetlała się w taki sam sposób, zatem trzeba sprawdzić różne rozdzielczości ekranów telefonów komórkowych jak również tabletów. Warto pamiętać także o sposobie odwzorowywania kolorów na poszczególnych urządzeniach. Wszystkie przyciski i elementy menu powinny właściwie pasować do każdego rodzaju ekranu. Oczywiście testy aplikacji mobilnych, są ważną częścią procesu tworzenia oprogramowania, nie można wypuścić na rynek wadliwie działającej aplikacji, co mogło by zniechęcać potencjalnych użytkowników. Testy powinny być przeprowadzane na różnych płaszczyznach i muszą dotyczyć wszystkich aspektów.